Olen teinud väga paljudele organisatsioonidele tööandja brändisaadikute programme ja nendest tähelepanekutest ma allolevas artiklis ka kirjutangi.
Fakt, et brändisaadikud annavad tunnistust edumeelse ettevõtte kultuurist. Kui töötajad tunnevad, et nende töö pakub peale sissetuleku ka midagi muud väärtuslikku, siis saavad nad sellest uhkusega rääkida.

Tööandja bränd on justkui viimaste aastate trendikaim termin. Kõik räägivad, kui oluline on tööandja brändi arendamine ja paljud organisatsioonid teevad ka reaalseid samme, aga leidub ka ettevõtjaid, kes eeldavad, et küll nende töötajad iseenesest tööandjat turundavad. Eeldamine ja enesestmõistetavad tegevused annavad aga juhuslikke tulemusi, mis ei peegelda tööandja brändi tegelikku olukorda.

Tööandja brändi visioon tuleb esitada selgelt
Jagan mõned soovitused oma kogemustest tööandja brändi projekte juhtides. Kõigepealt esitage tööandja brändi visioon selgelt.
Küsige järgmisi küsimusi:

  1. Kas juhid teavad ise, milline ollakse tööandjana?
  2. Millise tööandja kuvandi juurde soovitakse jõuda?
  3. Kas teie töötajad teavad, kes te brändina olete?
  4. Kas seos tööandja brändi identiteedi ja visiooni vahel on kõigile selge?

Olenemata sellest, milline on organisatsiooni kui tööandja visioon, on tähtis jagada seda oma meeskonnaga selgelt ja ühemõtteliselt. Keskendumine sellistele abstraktsetele mõistetele nagu „meil on missiooniga töö” või „meie töö loeb” inspireerib harva lojaalsust ega anna head sisu.

Leidke lugu, mida maailmaga jagada.
Oma visiooni sõnastamisel andke töötajatele midagi konkreetset ja tähenduslikku, millega nad saavad hakata lugu rääkima.Leidke lugu, et teie töötajad saaksid seda oma sõnade ja häälega ümber jutustada, jagades ja luues reaalseid näiteid ettevõtte tööandja brändi visioonist. Keskenduge sellele, mis teeb teid tööandjana ainulaadseks. Veenduge, et teie töötajad teaksid seda ja sooviksid seda kogu maailmaga jagada.

Sellel pildil on Keskkonnaagentuuri saadikud ehk #keskkonnaagendid.

Õppige oma töötajaid tundma.
Oma töötajaid tasub tunda. Teenuse- ja tootebrändide turundajad kulutavad enamasti palju raha ja aega oma kliendibaasi ja sihtrühma uurimiseks. Samasugusest ideest tuleks lähtuda oma töötajate puhul. Praegusel ajal, mil töötajad on rohkem kui kunagi varem valmis oma töökohalt lahkuma ja rohelisemaid karjamaid otsima, on hädavajalik teada, mis neile meeldib ja neid motiveerib ning innustab teie heaks töötama. Töötajad, kes usaldavad oma tööandjat, räägivad sageli põnevusega ka oma organisatsioonist.

Aidake luua sisu ja õpetage, mida sellega teha
Parim orgaaniline sisu on aus, südamlik ja autentne – sisu, mida teie töötajad jagavad innukalt sõprade, pere ja eakaaslastega.

Küsige endalt järgmisi küsimusi:

  1. Kas teie ettevõte pakub töötajatele vabatahtlikku aega, et nad ümbritsevas maailmas midagi head teeksid?
  2. Kas olete seotud mõne heategevusliku annetusega, milles töötajad saavad osaleda?
  3. Kas teie meeskond töötab kodukontoris tulemuslikult?
  4. Kuidas hoida meeskonna produktiivsus kõrge?

Suurepärase jagatava sisu loomise võimalused ja teemad on lõputud. Kui teil on sisu, mida soovite, et töötajad jagaksid, asetage see kohta, kus sellele on lihtne juurde pääseda. Paljud organisatsioonid on loonud platvormi või alamlehed, kus kogu meeskond pääseb avaldatud sisule ligi.

Brändisaadikute programme tehes kuulen ikka ja jälle, et seda teemat oleme juba jaganud või sellest rääkinud. Ütlen alati, et sellest on palju aega möödas, võib-olla on vaatenurk muutunud ja kõik pole sinu lugu kindlasti kuulnud. Organisatsioonide komistuskiviks tööandja brändisaadikute rakendamisel on lõputud reeglid ja määrused (mida mitte postitada jms). Märkan tihti, et need reeglid on aegunud ning keegi pole loonud uusi, et innustada oma töötajaid tööandja brändi lugu rääkima.

On suurepärane, kui iga töötaja jagab midagi ettevõtte kohta, kus ta töötab. Veelgi parem, kui sellel töötajal on mõju, ekspertkuvand, personaalne visioon ja arusaam eneseturunduslikest vahenditest.

Pakkuge töötajatele sotsiaalmeedia koolitust
Kuigi enamik töötajaid on sotsiaalmeediaga vähemasti tuttav, ei tähenda see, et neil oleks kindel arusaam sotsiaalmeedia parimatest tavadest. Ütleks lausa, et kaugel sellest. Põhikoolitus võib kõhkleva suursaadiku muuta sotsiaalmeedia maestroks, kes koostab inspireerivaid postitusi, innustab teisi kolleege ja paneb teid tööandjana väga heasse valgusesse. See võib olla sama lihtne kui igakuise töötoa pakkumine või kasuliku juhendi koostamine, mida saab jagada koos muude töömaterjalidega.

Oma kuvandi teadlik arendamine

Andke töötajatele võimalusi ja teadmisi oma kuvandi teadlikuks arendamiseks. Eesti juhtide persoonibrändi uuringust selgus, et juhid peavad oluliseks meeskonnaliikmete tugevat ja teadlikku persoonibrändi.
NB!Uuringule vastanud juhtidest tõi 63,4 protsenti välja, et teadlikult loodud organisatsiooni juhi persoonibränd loob ettevõttele konkurentsieelise tööandja brändi arendamisel.  Töötajatest brändisaadikud tegutsevad kõige tõhusamalt, kui neil on materjali, millega töötada ja nad on saanud väljaõppe, kuidas postitada, millist tüüpi postitused kõige paremini toimivad ning kuidas küsimustele vastata.
Andes neile suurepärast sisu jagamiseks, olete loonud tööandja brändi arendamiseks ja hoidmiseks võimsaima tööriista. Kui saadikud tegutsevad selge visiooni alusel ja teadlikult, siis on tulemused tööandja brändi arendamisel ennustatavad ja brändi tuntus kasvab kiiresti.

Aitab ka sinu meeskonnal teadlikeks tööandja saadikuteks saada.
Vaata tööandja saadikute programmi SIIT!

Kirjutas Signe Ventsel
Artikkel ilmus Äripäeva Personaliuudiste veebis 15.august 2023.