Tööandja bränd on järjepidev lugude rääkimine. Ühe väikese agaga – selle välisele kuvandile saame rõhku panna alles siis, kui kolm vältimatut eeltingimust täidetud.

 

Mainitud kolm eeldust on piisavalt tugev sisemine tööandja bränd, lõpule viidud fookusgrupi intervjuud ning kõigutamatu vundament, et lugu nähtavaks teha. Teame ju küll ja veel paljusid edukaid ja tuntud brände, kuid tihtilugu jääb teadmata, kuidas nad tegutsevad tööandjana.

 Head lood lähevad iseenesest ringlema

Istun restoranis ÜLO, joon kohvi, korrastan peas olevaid mõtteid ja kirjutan need märkmikku. Klienditeenindaja teenindab kõrvallauas saabunud seltskonda ja mina kuulen tahtmatult pealt nende vestlust: “Kas olete esimest korda ÜLOs?” Külastajad vastuseks: “Jaa, oleme esimest korda!” Klienditeenindaja räägib seepeale restorani ÜLO loo, poogib jutu sisse loovalt menüü tutvustuse, mõned üllatavad stoorid, jäädes ise siiraks ja loomulikuks.

Minul kõrvad liiguvad seesmisest heameelest ÜLO loo üle. Selleks, et eristuda ja tarbijabrändile hoogu anda, tuleb oskuslikult lugusid rääkida, sest see teeb nähtavaks ka tööandja brändi ja töötajad brändisaadikuna. Ma ei kahtlegi, et ÜLO lugu jääb meelde, seda räägitakse edasi, mis toob restorani ka sõprade sõprade sõbrad.

Müüb ainukordsus ja ehtsus

Tööandja bränding on protsess, mis on seotud kõikide ärieesmärkidega. Võiks öelda, et tööandja bränding on maraton, kus tuleb korraks vaadata tagasi tehtule, kuid võidavad need ettevõtted, kes tunnetavad tulevikku teistest paremini ja kaasavad kõiki osakondi. Samas ei tohiks tööandja bränd mitte mingil juhul konkureerida tarbija brändiga. 

Kõige selle juures mängib üha suuremat mõju märksõna ”autentsus”, mille kasutamine annab konkurentsieelise isikutele töömaailmas, organisatsioonidele ärimaastikul, tööandjatele talente värvates ja brändidele teistest eristumiseks.

Kui alustada tööandja brändi arendamisega roheliselt lehelt, siis soovituseks ütlen, et kiigake, mida teised tööandjad teevad, kuid kujundage oma tööandja bränd ikka lähtudes sellest, kes te tööandjana olete! Olla erinev, tähendab olla ka märgatud, mistõttu tasub alustada tööandja brändingut arendades küsimusest ”Miks töötajad tahavad minu juures töötada?”

 

Loe edasi Best Marketingi veebist SIIT

Äripäevas ilmus artikkel 30. august 2019