Lae alla tasuta töövihik või vaata tasuta video kursust

Äripunkarid õllemaailmas

9RM12APR2023A-80

Tere, mina olen Signe!

Olen arengupartner ja koolitaja tööandja brändi arendamisel ja enesejuhtimise valdkonnas. Aitan inimestel ja organisatsioonidel julgemalt eristuda ja välja tuua nüansid, mida ise tihti ei nähta.

Äripunkarid õllemaailmas

Äripunkarid õllemaailmas on raamat kõikidele julgetele ja teisitimõtlejatele, turundusinimestele, kes murravad pead, kuidas mõne toote või teenusega eristuda ja loomulikult leiab inspireerivaid näiteid persoonibrändi arendamisest või hoopis, kuidas ettevõtte töötajaid brändisaadikutena rakendada.

See on raamat, mis on mind viimasel ajal kõige enam inspireerinud ja julgustanud. Lisaks olen saanud palju häid mõtteid, mida päriselt ka rakendada ja edasi kanda. Raamat räägib loo kahest noorest kirglikust õllesõbrast šotlase asutatud DrewDogi pruulikoja käivitamisest ja nad on loonud täiesti uue viisi äri teha. Nad teevad äri enda kehtestatud tigimustel, millega edu saavutasid. See raamat ongi uue põlvkonna isepäiste ettevõtjate äripiibel. Mulle kohe väga-väga meeldis raamat, sest andis piisavalt palju inspiratsiooni ning mõttelendu. Toon välja kolm teemaarendust, ülejäänud paljudest teistest saate juba ise lugeda. Aga siin need on.

Esimene mõte, mis ma sellest raamatust ülesse enda jaoks korjasin oli just see –  ÄRI TULEB ALUSTADA ÕIGETEL PÕHJUSTEL.

Täiesti nõus. Kui soovid teha raha ja olla kõva tegija, siis mine mõnda suurde firmasse, müü oma hind sinna ja hakka järjekordseks kontorirotiks. Kui sinu käimalükkaja on raha, siis pead olema planeedi kõige ahnem ja halastamatum tõbras, ütlevad punakrid oma raamatus. Kui su kliendid hakkavad asjadest paremini aru saama, lähevad puhtalt rahakesksed ettevõtted sama teed mis dinosaurused. Tegele sellega, mida armastad ja vali selge missioon. Mida rohkem tiirleb kogu tegevus su elumõtte ümber, seda rohkem su pakutav kliente paelub ja seda lihtsam on muuta kliendid fännideks. Mõtle välja kuidas panna inimesed sinu tegevusest huvituma. Kui sa seda ei suuda, siis on su äri määratud nurjumisele. Põhimõte, kui su tegevus tiirleb selgelt elumõtte ümber, siis see on tegelikult üks oluline turunduse mõtteviis ka. NB! Kui sul on missioon, saad kogu tegevuse asetada suurema tähenduse konteksti ning see annab kõigile, kes sinu ettevõtmisega seotud, ühise eesmärgi. Näiteks. Apple ei alustanud arvutiäri, selle asutajate eesmärk oli muuta tehnoloogia abil maailma.

Teine mõte, millest võiks ettevõtjad eeskuju võtta – UNUSTA MÜÜK.

Värvata ettevõtte alguses traditsiooniline müügiinimene ja keskenduda traditsioonilisele müügile on tänapäeva ärimaailmas üks kindlamaid viise ettevõttele kriips peale tõmmata. Et müük õnnestuks, peab olema su toode suurepärane. Esimene fookus on kujundada toode või teenus nii heaks, et see on valmis, küps ja viimistletud. See peab olema nii võimas, et inimesed ihkavad seda ja sellest hakatakse rääkima. Kui  see ei tekita ostuhullust, siis pead veel tootega vaeva nägema. 21.sajandi kliendid on väga iseteadlikud ja langetavad väga teadlikke valikuid ning on muutunud immunseks intensiivse müügi osas. Müügiga sa ligitõmbavust ei loo. Tuleb hoolitseda selle eest, et kliendid saaksid rääkida kellegagi ettevõttest, kel on visioon ja kelle kirg on kõigile näha. See on teretulnud vaheldus lahjale ülepaisutatud turunduskärale. Müümise mõiste on täielikult muutunud. Olulisem on hoopis see, et kuidas sa ettevõtjana käitud, funktsioneerid ja suhtled, on otsene mõju sellele, kuidas suhtutakse sinusse ning see omakorda mõjutab müüki. Kõik mida sa teed on müük ja kõik su töötajad tegelevad müügiga. NB! Rebi müügijuhend ribadeks, sest tavapärased müügimeetodid surevad praegu aeglast ja piinarikast surma. Ära muu toodet, vaid teavet.

Kolmas mõte, millest võiks eeskuju võtta – TÖÖVESTLUS ON JAMA.

Õllepunkarid on julged teisitimõtlejad ja töövestlusi teevad nad teistmoodi. Nad toovad välja, ettöövestlus on kehv vahend, millega teada saada, kas keegi on halb või hea töötaja. Vestlusel saad teada ainult seda, kui hästi mõni inimene vestleb. Inimese isiksusest saab aimu, kui panna ta proovile ta südikus ja näha tema kultuurilist sobivust mõningase seltskondliku suhtluse abil. Hea võimalus on anda talle ka ülesanne lahendamiseks. Õllepunkarite kaks värbamisreeglit: 1.inimesed peavad suhtuma meie missiooni sama kirglikult nagu meie; 2.nad peavad hästi sobituma meie kultuuri. Nende põhimõtetega olen igati päri, sest sedas tugevdad oma meeskonda, üksiti ka oma kultuuri ja lõppkokkuvõttes kogu äri. Sest palgata tuleb vaid neid inimesi, kes usuvad sellesse, millesse usume meie ettevõtjatena. Jaa nii lihtne ongi! NB! Ära lihtsalt oota, et tullakse kandideerima, sul tuleb inimesi, keda soovid oma ettevõttesse, märgata, nendega suhelda ja nad võrgutada. 

Sellest õllepunkarite raamatust leiab veel väga palju tabavaid ütlemisi, mõttevälgatusi, eristuvaid lähenemisviisi. Aidates ettevõtetel eristuda, siis palju küsivad, et ütle üks kindel asi, mis aitab kliente kindlalt võita. Ütlen alati, et too välja oma kirg ja MIKS, sa seda teed. Tegelikult oleneb kõik su võimest tekitada klientides su ettevõtte vastu sinule omane kirg ja su ettevõtmise edu sõltub sellest, kas suudad panna nad entusiastlikult ja innuga tegema just seda, mida ise tahad. Soovitan lugeda, kirjuta välja iseenda jaoks olulised mõtte, mida saaksid ise rakendada oma elus või ettevõtluses. Jaa kohe, esimesel võimalusel!

Jaga artiklit:

Facebook
LinkedIn

Kirjuta, räägime ja muudame koos maailma!

© 2024 BRANDMOON OÜ

Loading...