Korraldasime EEN äriklubi naistega ärihommiku ja seekord oli teemaks persoonibränd. See on teema, millest kõik justkui teavad midagi, aga siiski vaid vähesed tegutsevad. Sellest täna kirjutangi ja jagan nelja punkti, kuhu inimesed selle teema juures kinni jäävad.

Esimene komistuskivi, mille otsa inimesed satuvad, on arvamus, et persoonibrändi loomiseks peab olema hea müügiinimene. Meeskondade sisekoolitusi tehes ja inimestega vesteldes kuulen tihti inimesi ütlemas, et neile ei meeldi müüa ja nad ei ole müügiinimesed. Kuid elu ongi üks suur müük ja müük on õpitav.  Edasine saab kõik alguse sellest, kas sul on tõeliselt tahtmist suhtumist muuta ja astuda esimesi samme iseenda väärtuspakkumise näitamiseks.

Müügiguru Grand Cardone ütleb, et igasugune müük sõltub 80% ulatuses inimestest ja 20% tootest-teenusest. Seega on viimane aeg mõelda, kuidas enda minapilti luua ja müügitaktikad selgeks teha.

Teiseks takistuseks on arusaamine, mis on sinu bränd. Selleks tuleb kõigepealt mõista hetke olukorda. Pane Google’isse enda nimi ja kõik, mis sealt vastu vaatab, ongi sinu digitaalne persoonibränd. Selle põhjal edastad maailmale enda kohta mingisugust informatsiooni. Kui soovid, et miski võiks olla teisiti, siis loo enda ideaalkuvand.

Võta paber ja analüüsi: kes sa oled täna? Mida sa oskad hästi teha? Kuhu sooviksid jõuda? Persoonibrändi peamine küsimus on: kuidas sa soovid, et sind tuntakse ja teatakse?

Kadri Sooberg-Aettik tõi välja, et tihtipeale me ise ei näe oma väärtust ja unikaalsust. Seetõttu tasub küsida mõnelt healt sõbralt, mis on tema arvates sinu tugevused ja unikaalsus, millise väärtusloomega oled silma jäänud. Olen täiesti nõus, et see audit iseendaga ja heade sõpradega on persoonibrändi aluseks.

Kolmas mõttekoht on see, millise kanali valid oma persoonibrändi toetama. Kanaliks võib olla avalik esinemine enda teemade raames, blogi pidamine, arvamuslugude kirjutamine või midagi muud taolist. Kui sul on elus eesmärke, siis paraku me ei saa enam üle ega ümber sotsiaalmeediast, kui ühest mõjukaimast kanalist. Inimesed teevad tihti otsuseid selle põhjal, milline on kellegi kuvand sotsiaalmeedias: millest ta räägib ja kuidas ta seda jagab. Milline on sinu peamine kanal, mis toetab sinu persoonibrändi arendamist?

Jah, sotsiaalmeediasse võib kaotada tunde, aga kui sa lood kasutamise põhimõtte ja tegutsed  targalt, siis liigud oma eesmärkidele kindlasti lähemale kindlasti. Rio-Steffi, Instagrami spetsialist, tõi välja, et vahel on igati tark teha sotsiaalmeediast pause. Puhka natuke, kuid pikka sihti pidades jätka tegevust. Seda on nii hea kuulda, et sotsiaalmeedia ekspert julgustab seda tegema. Usun, et me kõik väsime sellest online tegevusest ja vajame pausi. Mina küll olen lubanud endale mõned pausid, sest soovin, et kõik mu postitused tuleksid heast energiast ja autentsest sõnumist.

Persoonibränd

Kui sihi leidmine ja kanali valimiseni jõuavad paljud, siis lõpliku eristuse tegutsejate ja mitte-tegutsejate vahel loob viimane komistuskivi: kuidas jõuda sinna, kus soovid olla? Isikubrändi loomiseks peab olema plaan. Mina olen loonud endale igakuise turundusplaani, mille tegevusi siis kuu lõikes teen. Stephen Covey on öelnud: „Alustage lõppu silmas pidades”. Sinu eesmärk on ainulaadne ja sõltub sellest, millised on sinu isiklikud või tööalased püüdlused. Vali iga kuu fookusesse tegevused, mis aitavad sul sammu võrra lähemale jõuda. Seejuures pea meeles, et see on täiesti normaalne, kui eesmärgid muutuvad.

Kui sa ei tea, mida enda plaani panna, siis mõtle, millal sa viimati jagasid mõnda autentset töövõitu või edulugu edukast projektist oma töökollektiivis, avalikult seminaril või hoopis meediaväljaandes. Chris Anderson on öelnud raamatus „TED Talks: The Official TED Guide to Public Speaking”, et iga tähendusrikas etapp inimese arengus on teoks saanud tänu sellele, et inimesed on jaganud üksteisega lugusid ja ideid ning nende elluviimise nimel koostööd teinud. Kuulen tihti inimeste käest, et ma olen seda lugu juba jaganud, aga tegelikult vajab see üks ja sama idee, mõte või missioon loo rääkimist mitut moodi ja mitmel korral. Seega mõtle: mis on sinu lugu, mis väärib jagamist? Jäta meelde, et inimesed alati samastuvad hea looga. Oma valdkonna eksperdina hea ja julge lugude rääkimine näitab sind kui oma ala kirglikku eksperti, kellele läheb korda valdkonnas toimuv.

Oluline on ka olla avatud väljakutsetele. Elis Nikolai-Vendla, toitumisnõustaja ja koolitaja, on rõhutanud, et ole “YES woman/ man”! Kui sulle pakutakse väljakutset, siis ütle alati “JAH”, isegi siis kui see tundub sinu jaoks totaalselt hirmutav. Kasutan seda põhimõtet ka ise juba ammusest ajast. Jaa, vahel on olnud hirmutavaid väljakutseid ja olen end tabanud isegi mõttelt, et kui vaid läheks elekter ära, et ma ei peaks seda X asja tegema. Aga kui see pingutus on tehtud, siis pärast on tunne olnud lihtsalt mega.

Persoonibrändi arendamine on ilmselgelt maraton, mitte sprint, aga mida rohkem sa sellesse investeerid nii aega kui energiat, siis seda kindlamini ka tulevad tulemused – tean seda iseenda ja oma klientide pealt.

Kui tunned, et soovid persoonibrändi auditit, siis kirjuta mulle: signe@signeventsel.ee

Soeta endale “Minu persoonibränd” e-kursus siit.

Loo kirjutas,
Signe Ventsel