Storytelling - kuidas rääkida lugusid, mis kõnetavad ja müüvad!


Kas oled märganud, et faktid jäävad meelde harva, aga lood elavad kaua?

Kas mõni LUGU on siis suurem kui teine?
Või on see LUGU paremini jutustatud?

Mõned ideed, kaubad ja teenused kasvavad suureks ja teised hääbuvad, kuid hästi räägitud mõjus lugu paneb inimesi kuulama, samastuma, tegutsema ja tekib tahe olla sellega seotud.

Lugude jõud aitab muuta sõnumi mõjusaks ja meeldejäävaks, olgu tegemist juhiga, kes peab kõnet oma tiimile, personalijuhiga, kes räägib organisatsiooni väärtustest, või turundajaga, kes loob sisu.

Sellel koolitusel:

  • avad storytellingu toimemehhanismid ja saad aru, miks inimesed just lugude kaudu maailmast aru saavad,
  • õpid looma lugusid, mis kõnetavad sinu kuulajaid ja toetavad sinu eesmärke,
  • paned oma loo kirja ja harjutused selle esitlust turvalises keskkonnas,
  •  saad tööriistad, et kasutada storytellingut igapäevases kommunikatsioonis – olgu see LinkedIn, meeskonna koosolek või kliendikohtumine.

Tulemuseks: julge ja oskuslik loo jutustaja, kes oskab oma sõnumit pakkida nii, et see tekitab usaldust ja jätab jälje.

Meeskond mäletab tundeid, mitte slaide - koo oma lugu, mis jääb.

1. Sissejuhatus ja raamistik
  • Mis on storytelling ja miks see on oluline?
  • Erinevus info esitamise ja loo jutustamise vahel
  • Lugude mõju ajule ja emotsioonidele (neuroteaduse taust)
2. Hea loo anatoomia
  • Klassikaline struktuur (algus – konflikt – lahendus – õppetund)
  • Peategelase roll ja loo universaalsus
  • Autentsus vs. liialdamine
  • Näited: edukad brändi- ja isikliku brändingu lood
3. Lugude tüübid ja kasutus
  • Inspireeriv lugu (juhi- või brändilugu)
  • Õpetlik lugu (case study, õppetund)
  • Müügiloos ja kliendilood
  • Tööandja brändi lood (töötajate saadikud, sisekommunikatsioon)
4. Praktiline töö - loo loomine
  • Osalejad loovad ühe loo oma töö või brändi kontekstis
  • Tööriistad: “Story canvas” või “Hero´s journey” mudel
  • Paaris- ja grupitööd – loo esitamine ja tagasiside
5. Storutelling esitluses ja kommunikatsioonis
  • Kuidas lugu rääkida erinevates kanalites:
    •  suuline esitlus / laval esinemine
    • LinkedIn ja sotsiaalmeedia
    • artiklid ja blogipostitused
    • video ja visuaalid
  • Hääle, kehakeele ja emotsioonide roll
6. Kokkuvõte ja tööriistad
  • Kontrollküsimused: kas minu lugu töötab?
  • “Lugude tööriistakast” – mallid, nipid ja küsimused loo loomiseks
  • Kodune ülesanne: Ühe loo jagamine päris kanalis (LinkedIn, blogi, meeskond)

Koolituse väljundid:

  • Osalejad saavad praktilise mudeli, kuidas oma lugusid struktureerida
  • Valmib vähemalt 1 isiklik või organisatsiooni lugu, mida saab kohe kasutada
  • Julgus ja oskus kasutada lugusid igapäevases kommunikatsioonis

Koolituse kestus: 4- 6 tundi (vajadusel jagatav kaheks päevaks)

Muuda fakte emotsiooniks - loo lugu, mis jääb meelde.

Koolituse sihtrühm

  1. Juhid ja tiimijuhid
    • Vajavad lugusid, et inspireerida oma tiimi, selgitada visiooni ja tuua väärtused ellu.
    • Näiteks: juhtide koosolekud, strateegia tutvustused, muutuste juhtimine.
  2. Turundus- ja kommunikatsioonispetsialistid
    • Kasutavad lugusid  igapäevaselt sotsiaalmeedias, brändi kampaaniates ja kliendisuhtluses.
    • Storytelling aitab muuta brändi sõnumi inimlikuks ja meeldejäävaks.
  3. Personalijuhid ja tööandja brändingu eestvedajad
    • Vajavad lugusid, et rääkida ettevõtte kultuurist ja väärtustest, kaasata töötajaid ja luua tööandja brändi kuvandit.
    • Näiteks töötajate lood, värbamise kampaaniad, sisekommunikatsioon.
  4. Müügiinimesed ja kliendihaldurid
    • Lugu aitavad luua usaldust ja sidet, selgitada toodet või teenust lihtsamalt kui faktide rida.
    • Näiteks müügikohtumistel, pakkumiste esitlustel, konverentsidel.
  5. Ettevõtjad ja eksperdid
    • Vajavad lugusid, et positsioneerida end oma valdkonna arvamusliidritena ja kasvatada nähtavust.
    • Näiteks esinemised, artiklid, LinkedIni postitused, pitch´id investoritele.
  6. Tööandja saadikud ja brändisaadikud
    • Töötajad, kes jagavad oma kogemusi avalikult ja mõjutavad ettevõtte mainet.
    • Storytelling annab neile kindlust, et oma lugu veenvalt rääkida.

Kes on lugude jutustamise ja brändi looja Signe Ventsel?

Minu suureks kireks on töö inimestega. Persoonibränd, tööandja bränd, brändisaadikute ideestik ja ennastjuhtiv inimene meeskonnas on teemad, millega saan väärtust luua arengupartneri ja koolitajana organisatsiooni meeskondadele. Aitan inimestel ja organisatsioonidel julgemalt eristuda, välja tuua nüansid, mida ise tihti ei nähta ning oskuslikult kõik see kommunikatsiooni panna, et toode/teenus ja meeskonna sisu väärtust looks. Loomulikult kõik eesmärgid muutuvad tulemusteks, kui suudame efektiivselt tegutseda, olla produktiivsed ning minapilti häkkida. Lisaks olen välja arendanud täiesti reaalsest vajadusest lähtuvalt enesearengumärkmiku “Olen iseenda boss”, mille eesmärgiks on, et inimesed võtaksid tööde ja tegemiste juures teadlikult aega enesearengule – kui on soov midagi muuta siis tuleb muutust alustada ikka iseendast.

Minu kõige paremaks mentoriks on koer Jasper, kellega kõnnikoosolekuid teha. Oma minapilti häkin ma sportlike ekstreemsustega – maratonid, matkad, julged seiklused sportides. Paljud olulised õppetunnid ja arengud on tekkinud just reisides – olen suur reisifänn. Minu moto – #mõtlentegutsedes

Kirjutatud artiklid:

Juht, kelle lood kõnetavad, juhib inimesi südame, mitte ainult mõistusega.

Minu kliendid on kirjutanud

Saada koolituseks päring