Kes on tööandja brändisaadik
(brand ambassador)?
Brändisaadikut võib defineerida, kui organisartsiooni fänni, kõneisikut, kes töötab organisatsioonis, mis kannab samu väärtusi nagu ta ise ning tegutseb suure kire ja tegutsemisvalmidusega. Lisaks on ta usaldusväärne teabeallikas, kes ka usub organisatsiooni väärtuspakkumisse ning suhtleb klientide või avalikkusega nii isiklikult kui ka sotsiaalmeedia kanalite kaudu.
Mida rahulolevamad on kliendid brändi suhtes, seda suurem on nende lojaalsus ja soov brändi kohta positiivseid sõnumeid jagada ning organisatsiooni kasvamisel oluline roll brändisaadikutel. Selleks, et organisatsioon saaks kasvada, tuleks suurendada brändisaadikute arvu ning julgustada neid rääkima veel enam ja veel suuremale võrgustikule.
Tööandja brändi saadikuks olemist saab nimetada, kui töötaja brändi loomisele kaasa aitavat käitumist. See tähendab panust, mida töötaja on nõus tegema, et kaasa aidata organisatsiooni brändi loomise pingutustele, nii tööl olles kui peale tööaega.
Brändisaadikuks olemise kaks rolli: saadikuks olemise sisemiselt ja väljaspool rolli saadikuks olemise. Saadikuks rollis olemine tähendab selle tegemist töö ajal. Väljaspool rolli saadikuks olemine tähendab saadikuks olemist ka väljaspool tööaega.
Vaata videost täpsemalt, millised on brändisaadikute tüübid ja kuidas brändisaadikud käituma peaks. Kuula ja vaata videot ning tee märkmeid, iseenda organisatsioonist lähtuvalt, kuidas ja mida rakendada saaksid.
Iga töötaja on oma ettevõtte visiitkaardiks ja kõik, mida töötaja teeb, annab kas hoogu juurde turundusele ning mainele. Või hoopis vastupidi, kahjustab mainet.
Tööandja saadik on brändi loo rääkija.
Lugude rääkimises ei ole mitte midagi uudset. Kui paljud töötajad oskavad rääkida põnevalt ja oskuslikult lugusid, mis brändi väärtust tõstavad või tööandja brändi tugevdavad värbamise eesmärgil.
Igav reklaami ja tootejutt ei tööta juba ammu, oskuslikult tuleb looga osata anda edasi väärtuspakkumine, mis tektiab kliendil soovi osa saada pakutavast. Ehk nad kliendid tahavad kuuluda organisatsiooni missiooni. Igas inimeses ja organisatsioonis on peidus väga palju lugusid, kaardistage need ja kasutahe erinevate eesmärkide lahendamiseks. Kliendid oskavad hinnata, kui organisatsioon võtab vaevaks jagada sisukaid teadmisi, mis teevad kliendid targemaks ja paremaks. Lihtsalt öeldes, et inimeste seas levivad jutud on kõige mõjuvam viis oraganisatsioon nähtavaks teha. Brändi lugu oskavad rääkida kaasatud ja motiveeritud ning kirglikult tegutsevad töötajad.
SOOVITUS – paluge meeskonnaliikmetel kirjutada postitile erinevaid mõtteid lugudest, mis nende peades elavad seose tööandja brändiga. Seejärel saate ülevaate lugudest, mida kasutada kommunikatsioonis.
SOOVITUS – võtta üks organisatsioonis olev probleem aluseks ja rääkida sellest näitlikult kahel viisil – probleemikeskselt ja lahenduskselt.
Tööandja saadik – alati ausalt ja avatult, kuid lahenduskeskselt
Vahel on soov organisatsiooni probleemidest rääkida, kiruda ja tõesti rääkida ausalt. Ausalt tulebki rääkida, aga probleemist saab alati rääkida lahenduskeskselt. See näitab töötaja mõttemaailma, võimekust konstruktiivselt kriitiliselt mõelda ja näitab suhtumist. Need inimesed, kes tööandja brändisaadiku väärtusi endas ei kanna ja kasu asemel kahandavad ettevõtte väärtust, neile tuleks viisakalt anda võimalus leida uued uksed ja väljakutsed.
TÄHELEPANEKUD saadikute rakendamisel
- Tööandja brändi saadiku programm peaks omama pikaajalist plaani, selgeid eesmärke ja mõõdikuid tulemuste mõõtmiseks. Samuti peaks sellel olema tippjuhtkonna tugi (Ibid).
-
Tööandja brändis ja selle loomise protsessis on kõige olulisemal kohal töötajad. Nad on olulised nii oma käitumise kui ka oma sõnumite levitamisega. Selleks, et töötajad sooviksid oma tööandjast levitada positiivseid sõnumeid, peavad nad tundma ennast organisatsiooniga kaasatuna.
3. Töötajad on kaasatud, kui nad tunnevad oma töö ja tööandja vastu usaldust, pühendumist, tööga seotust, rahulolu ning tajuvad, et neil on piisavalt mõjuvõimu.
4. Töötajad ei hakka brändisaadikuks enne, kui on saavutatud teatud kaasamise tase. Töötajad ei hakka enne brändi soovitama, kui näevad, mis kasu nemad sellest saavad – näiteks, kas sellest saab kasu nende karjäär. Organisatsioonikultuurist ja juhtimiskultuurist olulisemaks on suhteid, karjäärivõimalused, tasu, töökeskkond ja töötajate käitumine.