SOOVITUSINDEKSI kasutamine ja taust
Tööandja kõrge soovitusindeks suurendab töötajate seotust organisatsiooniga ning vähendab tööandja tehtavaid kulusid (eelkõige värbamiskulusid).
Tööandja soovitamise määra mõõtmine ja muutuste jälgimine ajas näitab organisatsiooni tippjuhtkonnale, kui palju on organisatsioonis neid töötajaid, kes pole mitte ainult rahulolevad oma tööandjaga, vaid ka piisavalt pühendunud ja lojaalsed, et tööandjat oma tutvusringkonnas soovitada. Tähelepanu tuleb aga pöörata sellele, et tööandja soovitamise määra ei saa seostada vaid personaliosakonna töö kvaliteediga, vaid seda mõjutab kogu organisatsiooni tegevus, sh nii juhid kui ka töötajad
MITTESOOVITAJA – pole rahul, kriitilised, mugavus, harjumused
PASSIIVNE – rahul, produktiivsed, kuid ei tunne seotust ja on võivad olla avatud pakkumistele.
SOOVITAJA – lojaalsed, entusiastlikud, ja pühendnud. Lisaks produktiivsed, minapilt selgem ja tööandja brändisaadikud.
Mis on lojaalsus?
…. indiviidi pühendumist, kiindumust konkreetse objekti või isiku vastu.
Töötaja lojaalsus ….?
- Töötaja lojaalsust ei saa mõõta ainult tööstaažiga, vaid peab olema ka PÜHENDUMUS.
- Töötaja, kes töötab ühe tööandja juures pikemalt, see võib tähendada harjumust.
Töötajate lojaalsuse saavutamisel ja hoidmine (Kumar, Shekhar 2012)
- 1) töötajatele tööst millegi enama pakkumine
- 2) kohane palganumber
- 3) töötajate võimustamine
- 4) koolitus- ja arengukavade väljatöötamisesse panustamine
- 5) töötajate informeerimine ettevõtte eesmärkidest
- 6) väljakutsuva töö pakkumine
- 7) tehtud töö eest tunnustamine ja premeerimine
- 8) ettevõtte eesmärkide ja töötajate karjäärivõimaluste ühitamine !!!!!
- 9) oma töötajate tundma õppimine
SIIA SOOVITUSINDEKSI VIDEO